10 mars 2011

Inte illa TV4/Canal+


TV4 brukar få utstå mycket kritik för sina sportsändningar. Mycket av kritiken beror säkert på reklam avbrotten och säkert att dom inte riktigt har samma rutin som till exempel SVT. Ibland kan även jag hålla mig till skaran som
föredrar SVT. Men idag vill jag he beröm till TV4 eller rättare sagt Canal+. Nu är det ju så att TV4 gruppen även äger Canal+.

Jag tittar just nu på Europa League mötet mellan Dynamo Kiev och Manchester city och sändningen har hittills varit mycket bra. I studion har Patrik Ekwall, Pontus Kåmark och Olof Lundh gett bra analyser och småroliga inlägg. Kommentator ikväll är Robert Perlskog som jag tycker är en av landets bästa.

För en gångs skull bytte jag inte kanal i pausen utan stannade kvar. Nu har visserligen även Canal+ Fotboll avbrott men dom korta avbrotten innehåller bara program reklam och ingen info från Colgate vilket är förbaskat skönt.

Tänk om det kunde varit så när fotbollen sänds i vanliga TV4 också.
- upplagt med Iphone

Inga kommentarer: