12 mars 2011

Mickedahlsblogg direkt från Globen

Strax efter att Erik Saade vann årets Melodifestival i Globen ringde jag upp MIP Medias Micke Persson som funnits på plats sedan igår. I direktsändning här på bloggen gav han sin syn på tävlingen och vi fick också träffa Adam Alsing som under finalen skötte uppläsningen av dom internationella rösterna. Nedan kan du höra en repris av livesändningen.


Ja då var årets Melodifestival över för denna gången och jag måste säga att det var en bra låt som vann som har stor chans i Europa. Innan finalen tippade jag ju Erik som segrare men det var väl i och för sig inte så svårt. Glödjande nog vann ju inte Linda Bentzing. Som sagt inget illa om Linda men jag slapp ju springa naken runt kvarteret på måndag.
Så här spännande som det var i år har det nog aldrig varit. Skilde inte många poäng mellan Erik Saade och Danny. Jag tyckte det nya röstningssystemet med Europagrupper var mycket bra och även procentrökningen. Men det dröjde inte länge förrän tidningarna återigen började skriva om en röstskandal. För det var tydligen en del som fick fel sms tillbaka från SVT med fel artist.

Min röst ikväll gick till Sanna Nielsen som jag tyckte gjorde ett mycket bra framträdande. Tillsist vill jag passa på att säga Grattis till pågen från Kattarp, Erik Saade.

Läs vidare i min blogg HÄR

Aftonbladet Aftonbladet Expressen Expressen Expressen Sydsvenskan HD HD Skånskan SVD DN VG

Inga kommentarer: