11 mars 2011

Mycket kraftig jordbävning & tsunami drabbade Japan


Japan drabbdes under fredagen av en fruktansvärd jordbävning som hittills har krävt över 300 människors liv. Jordbävningen orsakade också flera mycket kraftiga tsunamis och det är av dom som dom flesta dödsoffren krävts. Jordbävningen är enligt Reutrs den femte kraftigaste någonsin i världen. Enligt tidningar och tv så har nu tsunamin spridit sig bla till Hawaii.

Jag sitter och funderar på vad det är som gör att det inträffar så många naturkatastofer just nu. Har det med växthuseffekten att göra eller är det något annat. Man börjar faktiskt bli lite orolig.
Alla mina tankar går till dom drabbade i Japan.

SVT direktsänder hela dagen Reuters sändningar bla från den Japanska tv-kanalens NHK´s sändningar.
Du hittar sändningen HÄR
Aftonbladet sänder också live och i samarbete med AP. Du hittar den sändningen HÄR.
Även Expressen sänder live HÄR

Kolla vidare i min blogg HÄR och läs bland mina 1600 inlägg.

Läs också i tidningarna om det fruktansvärda som hänt i Japan.
Aftonbladet Aftonbladet Expressen Expressen Expressen DN SvD New York Times Sydsvenskan HD

2 kommentarer:

Lars Jönsson sa...

Det här tycker jag var ett bra inlägg! Visserligen inga nyheter, men en sammanfattning som ingen tidning förmår delge sina läsare.
Gratulerar!

Micke Dahl sa...

Tack så mycket. Det värmer. Jag är inte ute efter att skriva nyheter utan istället från min synvinkel.