26 mars 2011

Tv-sportens Jan Svanlund död

SVT´s sportprofil Jan Svanlund har avlidit efter en kort tids sjukdom. Han blev 69 år gammal.
Jan kom redan 1966 till Tvsporten och blev dem trogen tills han gick i pension. Men pensionen hindrade inte honom från att arbeta vidare. Mest känd blev han som kommentator för hästs och motorsport. Enligt Aftonbladet var det planerat att han skulle kommentera hästhoppning nästa vecka.

Jag minns Jan från det jag var lite då man kollade på Sportspeglen på söndagar. Han var alltid påläst och kunnig. Det är en mörk dag för alla idrottsälskare idag. Sverige är en tv-personlighet mindre.

Se SVT Sport´s hyllning till sin kollega nedan.
Jag har skrivit fler inlägg efter det att detta inlägget publicerats. Kolla vidare i min blogg HÄR
Skriv gärna i min gästbok HÄR
Några av mina tidigare inlägg (klicka på rubriken för att läsa)

EM-Kval och U21 matcher gratis på TV * Holländska fansen laddar * Vilken skillnad på Råsunda * Flera gratis EM-kval matcher idag


Aftonbladet Expressen Expressen Sydsvenskan HD SvD DN GP SVT Aftonbladet Aftonbladet

Inga kommentarer: