16 apr. 2011

Dags för match

Södra Sandby IP
Uppdaterad 18:48
Då sitter jag i bilen på parkeringen utan för idrottsplatsen i Södra Sandby.
Om en timma och en kvart så ska jag vara assisterande domare i damer division 1 premiären mellan Södra Sandby och QBIK från Karlstad. Känns mycket skönt att säsongen äntligen är igång igen. Träningsmatcher i all ära men serie är alltid serie.

Vädret i Södra Sandby är just nu ingen höjdare. Det är mulet och det regnar lite. Så här kunde man inte tro att det skulle bli när jag vaknade i morse. Solen sken då från en klar himmel. Men vi vet att vädret kan ändras snabbt. Hoppas nu att det dåliga vädret inte skrämmer bort för mycket publik. Nog om det dåliga vädret för när man väl är ute på planen så spelar vädret ingen roll.

Ikväll spelas El Classico mellan Real Madrid och Barcelona. Självklart ska jag kolla på matchen och det är faktiskt så att jag ska inviga vår nya 3D TV. Matchen visas nämligen i 3D på Canal+ Sport Extra 3D. Ska bli spännande. Själva matchen tror jag att Barcelona kommer att vinna med 3-1.

Nä nu ska jag gå in på arenan och träffa mina två andra domarkollegor.

När jag kom in i omklädningsrummet efter matchen tog jag upp min Iphone och kollade hur det gick för mitt Halmstad. Jag blev inte direkt glad. Förlust mot GAIS med 2-0 hemma på Örjans Vall. För andra matchen i rad fick HBK spelare utvisad. I den tolvte minuten blev Sise utvisad och i den 83:e var det dags för Tomas Zvirgzdauskas att syna domarens röd kort. Trots att HBK spelade med 10 man i nästan hela matchen dröjde det inte förrän i den 78:e minuten innan Wanderson gav GAIS ledningen. Wanderson gjorde tio minuter senare 2-0. Jag så som sagt inte matchen så jag kan inte skriva något om hur HBK spelade men det känns ganska tungt med bara en poäng på tre matcher.

Kalmar åkte på sin första förlust för året. Borta i Hällevik vann hemmalaget Mjällby AIF med 1-0 efter mål av den skicklige Kabir.

Expressen Expressen Expressen Aftonbladet Aftonbladet Aftonbladet HD Sydsvenskan
- upplagt med Iphone

Inga kommentarer: