2 apr. 2011

En poäng till Halmstad

Premiären i Allsvenskan mellan Halmstads BK och Kalmar FF slutade mållös 0-0. Men jag måste säga att trots att det inte blev några mål var det en ganska rolig match att titta på. Kalmar ägde den första halvleken men utan att egentligen ha någon riktigt farlig målschans. Halmstad kom bättre in i den andra halvleken och skapade ett par farliga chanser framför Kalmar målet. Kalmar hade en riktig farlig chans där Santos var väldigt nära att inkassera tre poäng åt sitt Kalmar.

Jag blev faktiskt positivt överraskad över HBK´s spel jämfört med förra året. Man försökte spela boll och jobbade som ett lag. Halmstad har ju bytt tränare och styrelse och satsar på något helt nytt och det märktes. Laget är ju nederlags tippad av expertisen men jag tror dom fick sig en liten näsbränna i den här matchen. Men sedan ska vi inte glömma att det återstår 29 matcher och då finns det ju risk att dom får rätt. Men jag hoppas att HBK visar att dom är ett lag att räkna med i Allsvenskan.

Jag sitter nu i bilen och väntar på att köerna ska ge med sig så att jag kan köra hem men innan jag lägger ner datorn vill jag berömma ett par spelare. Först Henrik Rydström i Kalmar. Vilken kämpe. Han ger allt i varenda näramp och är en mycket värdefull spelare för KFF. I Halmstad så spelade Emil Salmonsson och Joe Sisé mycket bra så får HBK bara behålla dom tillsammans med Michael Görlitz så kan det går riktigt bra.
Salmonsson blev vald till HBK´s bästa spelare i dag och den titeln var han minsann värd. Däremot blev i Rydström vald till Kalmars bästa vilket jag tycker är något märkligt.

Nedan ser du några av dem fotona jag tog idag.


Domaren Daniel Stålhammar och Henrik Rydström mfl

HBK´s Joe Sisé blir varnad i den 26:e minuten


Delar av HBK´s nya styrelse intervjuas innan match

HBK på uppvärmingen

Kalmars tränare Nanne Bergstrand ser fundersam utan på uppvärmningen

Assisterande domaren Stefan Hallberg in action

HBK´s Michael Görlitz i närkamp med en Kalmar spelare.


HBK´s nya tränare Josep Clotet Ruiz


Aftonbladet Expressen Expressen Expressen Expressen Aftonbladet Barometern

Inga kommentarer: