11 apr. 2011

Fint väder = vägarbeten

Värmen har knappt kommit förrän det börjar "poppa" upp vägarbeten runt om. Visst är det bra att man håller efter vägarna men samtigit blir det ett irritations moment. Jag bryr mig väl inte så mycket för antingen får man köra en liten stund innan man brukar eller helt enkelt välja en annan väg. Idag startade ett större arbtet på den väg jag kör till jobbet nämligen Rv 11 mellan Kyrkheddinge och Staffanstorp. Jag testade att köra det hållet idag även om jag visste att arbetet skulle börja. Men jag körde mest för att se vad det var dom skulle göra och sedan tänkte jag att dom har nog inte börjat klockan sju på morgonen.

Jag fick delvis rätt eftersom dom "bara" hade satt ut skyltar och avstängningar. Men trots detta var det köer (dock ej när jag tog kortet via min fastsatta Iphone) och folk tutade för att det tog lång tid. Det gör mig så irriterad över att folk inte kan ta det lugnt och vänta på sin tur. Kör ett annat håll om det stör.

Inga kommentarer: