19 apr. 2011

Friidrottstjärnan Grete Waitz död

Idrottsälskare i Norge och i världen har sorg idag. I natt avled den norska stjärnan inom friidrott Grete Waitz endast 57 år gammal efter att ha bekämpat cancer sedan 2005. Om vit tittar på några av Gretes stora framgångar finns VM-guld, samt silver i OS i Los Angeles 1984. OS silvret i OS minns jag väl för jag var hos mina kusiner i en stuga i Bohuslän och vi tittade på det loppet på tv. Jag var som elva åring redan då ett stort idrotts freak och minns att jag var särskilt imponerad över Grete.

Grete har även vunnit nio New York maraton. Utanför Bislett Stadion i Oslo finns sedan tidigare en staty av Grete.

Kommentera gärna detta inlägg och skriv ett par rader om hur du minns Grete Waitz. Du kommenterar HÄR
Kolla vidare i min blogg HÄR. Jag har skrivit över 1600 inlägg sedan starten.

VG VG VG VG Dagbladet Dagbladet Dagbladet Dagbladet Aftenposten Aftonbladet Expressen DN SvD HD

Inga kommentarer: