11 apr. 2011

Viktig match i kväll

Ikväll spelar Halmstads BK sin andra match i årets Allsvenska och det gör man på Swedbank Stadion i Malmö mot regerande svenska mästarna Malmö FF. En på pappret MYCKET svår match för mitt HBK. Det finns väl egentligen inget som talar för att Halmstad ska kunna åka hem med tre viktiga poäng förutom en sak då nämligen underskattning från Malmös sida. Malmö brukar har svårt med Halmstad på hemmaplan så jag får hoppas att dom får det ikväll också. En annan fördel som HBK faktiskt har idag att tränaren Josep Clotet Ruiz var assisterande tränare i Malmö i fjol så han kan ju laget både innan och utan. Jag hoppas att Ruiz har något trumfkort att utnytja och jag tror att han mest satsar på att HBK försvara sig bra och sen försöka att skapa en hel del kontringar och utnyttja dem på bästa sätt.

Malmö är normalt sett ett bättre lag men kan HBK få igång sina nya spanjorer, Emil Salmonsson, Joe Sisé och Michael Görtlitz så kan MFF försvaret få det svårt. Storspelar sedan HBK´s spanska målvakt får även anfallarna det svårt.

Nu ska man ju alltid hålla på sitt lag och det gör jag men det gäller att vara realist också så jag tror att Malmö vinner med 2-0 men hoppas att jag har fel och att det istället blir 2-1 till Halmstad. Tyvärr har jag ingen möjligthet att vara på plats i Malmö ikväll utan det blir till att bänka sig framför Canal+ Sport 1 och förhoppningsvis njuta av matchen. Jag kommer givetvis att blogga efter matchen. Det är synd att jag inte kan se matchen på plats för det lär bli mycket folk på läktaren för enligt Sydsvenskan har MFF fram till lunchtid idag sålt 15 000 biljetter.

Kommer du vara på plats på Swedbank Stadion ikväll? Kan du maila från din mobil så skicka gärna en bild så publicerar jag den här på bloggen. Jag skriver självklart ditt namn som fotograf och länkar gärna till din hemsida om du skulle ha någon.
Hur tror du att det går i kväll. Skriv en kommentar HÄR

I kväll så invigs Kalmar FF´s nya arena Guldfågel Arena i och med hemma matchen mot Djurgården. Förhoppningsvis kommer det en bild från den nya arenan här på bloggen i kväll.

Jag lämnar fotbollen för detta inlägget och går över till Ishockey. För idag blev det känt att Rögle förlorar sin duktiga back Victor Bartley. Victors nya klubbadress blir från och med nästa säsong Djurgården i Elitserien. Detta tror jag blir ett tungt avbräck för Rögle i jakten på en elitserieplats. Djurgården passade idag också på att presentera ytterligare en ny spelare nämligen Södertäljes center Jonas Almtorp.

Kolla gärna vidare i min blogg HÄR. Jag har skrivit över 1600 inlägg sedan starten.

Sydsvenskan Sydsvenskan Skånskan Skånskan Skånskan Aftonbladet Expressen HD  Barometern, Barometern,  Barometern

Inga kommentarer: