10 maj 2011

Dags för den första semifinalen i kväll

Ikväll avgörs den första semifinalen i årets Eurovision Song Contest i Tyskland. Detta utan svensktdeltagande eftersom Erik Saade inte är med förrän i den andra semin på torsdag.
Men däremot så får vi se både Norge och Finland in action idag. Jag är inte så förtjust i Norges bidrag men tror att det är en låt som vinner i längden och jag skulle bli mycket förvånad om dom inte tar sig till finalen. Däremot tror jag inte att Finland tar sig dit även om det är en ganska hyffsad låt.

I varje semifinal deltar 19 länder och dem tio bästa från varje tävling tar sig vidare till lördagens final. Dit är redan fem länder klara och det är Tyskland, Frankrike, Spanien, Storbrittanien samt Italien. Det sistnämnda landet gör comeback i tävlingen och landets storlek gör säkert att man slipper kvala.

Tillsist ska jag tippa vilka 10 som jag tror går vidare ikväll:
Norge, Malta, Turkiet, Kroatien, Portugal, Ryssland,Island,Grekland,Ungern samt Azerbaijan.

Hur tror du det går för Erik Saade på torsdag. Tar han sig vidare till finalen? Rösta nedan.


Valresultatet.se
VG VG

Inga kommentarer: