10 maj 2011

Dessa tio gick vidare till Eurovision Song Contest på lördag

Detta inlägg skrev jag live samtidigt som jag tittade på slutet av semifinal 1. Jag har ju varit och dömt i kväll så jag har inte sett mycket av semin. Jag hann se dom fem sista numren och där blev jag ytterligare imponerad av Ungern, Grekland och Azerbaijan.
Efter kvällens omröstning gick följande tio vidare:

Serbien, Litauen, Grekland, Azerbaijan, Georgien, Schwiez, Ungern, Finland, Ryssland och Island.
Länderna som är i fetstil och understrukna är dom som jag tippat rätt på. Sex av tio är väl helt godkänt.

Som ni ser så gick Norge inte vidare vilket nog var en stor missräkning för vårt grannland. I norska medier har man hissat låten som en storfavorit men dom försvann redan i semin.

Men vi har ju två nordiska länder som gick vidare nämligen Finland och Island. Grattis.
Nu laddar vi inför torsdagens semi med Erik Saade.

Aftonbladet Expressen VG HD

Inga kommentarer: