13 maj 2011

Erik Saade till final


Puh vilken rysare kvällens semifinal i Eurovision Song Contest blev. När nio länder hade lästs upp fanns inte Sverige med. Tankarna började gå till förra årets flopp då Anna Bergendahl missade finalen med tre ynka poäng. Men tankarna försvann snabbt när det stod Sverige på den sista lappen.

Erik Saade har bevisat att Europa gillar hans och Fredrik Kempes låt.
Jag måste säga att Eriks framträdande var lysande och allt verkade fungera till 100%. Vilken energi och vilken glödje den killen visar. Förutom Sverige så lyckades även Danmark ta sig vidare vilket gör att vi har fyra nordiska länder i final nämligen Sverige, Danmark, Island och Finland. Undra när det hände senast.

När det gäller mitt tips så lyckades jag bättre än vid tippningen av semifinal 1. Då hade jag 6 av 10 rätt. Ikväll prickade jag in sju av tio. Får nästan säga att jag har lite känsla för det här med Eurovision.
Det blev som jag skrev tidigare idag nämligen att trots att jag tycker det är en dålig låt Moldavien har så gick man vidare.
Däremot blev det respass för Dana International. Europa föll inte för henne (honom) denna gången. Men låten var inte alls i samma klass som när Dana vann för ett antal år sedan.

Detta inlägget publiceras inte som önskat direkt efter att semifinalen avslutats och detta beror på ett fel hos blogger.
Nu laddar vi om batterierna inför finalen på lördag och där hoppas jag på ett nytt kanon framträdande av Erik & CO. I finalen kommer
Big five länderna att deltaga och bland dom har jag en favorit och det är Storbrittanien.


- upplagt med Iphone

Inga kommentarer: