12 maj 2011

Ikväll gäller det Erik Saade

Malmö Arena 2010 Foto: Micke Dahl
Ikväll ska Kattarpssonen Erik Saade visa hela Europa att han hör hemma i Eurovision finalen på lördag. Han går ut som nummer åtta i kvällens semifinal och jag tror att han kommer att charma tittarna med sin utstålning och sång. Bara nu glasburen går sönder som den ska så vi inte behöver se Erik avbryta sitt framträdande.... Ja om det nu är så som det står i tidningarna.

Om vi tittar på Eriks konkurrenter ikväll så tror jag han får stor konkurrens om rösterna i bidrag från Danmark, Estland, Irland och Bulgarien. Men jag toro ändå att Erik kommer bland dom tio som får tävla igen på lördag.
Ikvällens semi gör ett känt ansikte comeback nämligen Dana International. Dana har vunnit Eurovision en gång tidigare och har målsättningen redan klar nämligen att vinna igen.

En låt som jag tycker är vedervärdig är Moldavien men jag tror ändå den går vidare eftersom Europa tycker så olika.

Inför den första semifinalen tippade jag vilka som skulle gå vidare. Jag fick sex av tio rätt vilket jag tycker är helt okej. Därför har jag nu fått blodad tand och ska försöka få fler rätt ikväll.

Så här ser mitt tips ut över vilka som går vidare: Sverige, Danmark, Irland, Österrike, Israel, Moldavien, Estland, Bulgarien, Rumänien samt Lettland.
Hur tror du det går för Erik? Rösta nedan:

Valresultatet.se
Om en timma är det dags för Norge att spela sin kvartfinal i Ishockey. Norge har en betydligt svårare motståndare än Sverige nämligen Finland. Finland måste stå som en storfavorit men matchen ska spelas och vi såg ju hur Norge överraskade mot Sverige och laget har imponerat stort på mig under hela VM. Så jag måste säga att jag håller en tumme för Norge i eftermiddagens match. Hade varit väldigt roligt om Sverige kunde få möta Norge i en VM final. Men föst måste Norge besegra Finland innan vi kan spekulera om detta. Norge är värda en framgång nu när man misslyckades att ta sig till final i Eurovision Song contest.
 
 
NSK DN SvD   

2 kommentarer:

Anonym sa...

jeg vet ikke hvordan det går med Eric Saade og skal ikke forsøke å gjette. Men Irland har en sang jeg nesten hater :( Lykke til, Sverige!

Kjell T. sa...

Erik Saade synger at han vil bli populær. Og Herreys sang "alla tittar på mig". Interessant kulturforskjell mellom Sverige og Norge, det hadde aldri slått til under jante-loven.