13 maj 2011

Sverige mot Finland i drömfinal

Då har jag precis kommit hem efter en tur till Malmö. Jag har varit på Krockbäcks IP och tittat på division sex matchen i fotboll mellan Panamericano och Makedonija. En match som slutade med Makedonija seger 2-1. Samtidigt som jag var på fotboll tog sig Tre Kronor till final i hockey-vm genom att vinna mot Tjeckien med 5-2 efter storspel av Viktor Fasth.
 
På väg hem följde jag med spänning den andra semifinalen mellan Finland och Ryssland. Skulle det bli en drömfinal mellan Sverige och Finland? Ja det skulle det. Finland vann nämligen med 3-0, även där efter storspel av målvakten. Matchen bjöds på ett fantastiskt mål av Finland. Mikael Grönlund gjorde nämligen ett zorromål som chockade den ryske målvakten rejält.
 
Nu ska jag inte missa finalen. Hoppas på ett svenskt guld.
 
 

- upplagt med Iphone

Inga kommentarer: