3 juni 2011

En skön seger för Sverige

Foto: Bildbyrån
Sverige vann den så viktiga borta matchen i EM-kvalet mot Moldavien med hela 4-1. Det började lite oroväckande med ett piggt spel från Moldavernas sida, men Andreas Isaksson gjorde ett par fina räddningar. I den elvte minuten fick Ola Toivonen på ett inte så märkvärdigt skott utanför straffområdet som letade sig in bakom Moldaviens målvakt. Detta målet ändra match bilden och Sverige tog över.

Nitton minuter senare var det dags för Sverige att öka på ledningen till 2-0. Denna gången var det Johan Elmander som överlistade Moldavien. Elmander blev två målskytt i matchen för det var han som i den 58:e minuten som gjorde 3-0. Då trodde jag att Sverige skulle fortsätta sin offensiv men det blev tvärtom. Moldavien fick luft under vingarna och skapade flera farliga chanser. En chans var så farlig att den resulterade i en reducering genom Bugaiov. Men längre en så kom inte hemmalaget.

Johan Elmander fick en känning i låret och byttes ut mot Alexander Gerndt. Gerndt hann inte vara inne länge innan han dundrade in slutresultatet 4-1. Sverige gör en bra insats och det ser bra ut inför tisdagsmatchen mot Finland på Råsunda. Jag tror till och med att Sverige kan vinna mot Finland även om Zlatan inte är med. Och ska jag vara ärlig och våga sticka ut hakan så tycker jag att Hamrén skulle börja med Zlatan på bänken om han är frisk. Killarna idag visade att dom klarar sig bra utan Zlatan även om Zlatan är en bra spelare. Men landslaget faller inte utan Zlatan.

Jonas Eriksson med team dömde i dag EM-kvalmatchen mellan Rumänien och Bosnien H. (kolla tidigare inlägg). Matchen slutade med hemma seger 3-0.
I Sveriges grupp vann Finland "bara" med 1-0 borta mot San Marino.

Kolla vidare i min blogg. Du hittar många många intressanta inlägg :) Klicka HÄR.

Nu ska jag efter en nycker skön dag gå och lägga mig. Vi har haft det oerhört varmt och passade på att vara några timmar på Dalby badet men vi var inte ensamma där. Men vi kom precis när dom öppnade så vi hann bada innan allt folk kom.

Aftonbladet Aftonbladet Expressen Expressen HD

Inga kommentarer: