7 juni 2011

Magiskt Sverige

Foto: Lars Hedlund
Att Sverige skulle vinna över Finland trodde nog dom flesta men att det skulle blir 5-0 var det nog ingen som trodde. Sverige inledde mycket piggt även i denna matchen och tog ledningen i den 11:e minuten på frispark genom Kim Källström. Efter ungefär 26 minuter fick Ola Toivonen utgå på grund av skada och in på planen sprang Zlatan Ibrahomvic. Vilket inhopp det skulle bli. Redan efter drygt fem minuter nätade den nyblivna italienska mästaren. Men det var inte nog för Zlatan som svarade för ytterligare två mål och ett helt fantastiskt framspel till Bajramis 5-0. Zlatan var helt magisk denna kväll. Vilken spelare han är.

Det blev lite som jag skrev tidigare här att Zlatan skapade mycket när han blev inbytt. Snacka om att jag och Hamrén tänker lika dant.

Sverige kan med mycket gott samvete gå på semester efter 9-1 på två matcher. Ett helt fantastikt facit. Det ser mycket bra ut inför fortsättningen. Men framtiden tänker vi inte på det nu utan njuter istället av dessa två matcher. Det har varit otroligt härligt att vara åskådare och svensk supporter.

Finland till sist. Ja, dem skapade några farliga chanser men saknade det lilla sista. Kan inte vara kul att vara Finlands förbundskapten nu.

Jag vill avsluta detta inlägget med att tacka TV4 för att man köpte Canal+. För hade dom inte gjort det hade vi inte fått höra en sådan expert som Jens Fjellström. Jag tycker han är helt suverän och han slår alla som finns på marknaden. Däremot saknar jag Ola Wenström som programledare. Inget ont om Peter Jídhe men Ola är snäppet bättre.
Kolla vidare i min blogg HÄR

Expressen Aftonbladet SvD DN

Inga kommentarer: