14 juni 2011

Sommarpratarna presenterade & nostalgi

Mark Levengood & Monika Nyström
Foto: Expressens Live TV från presskonferensen
Vid en presskonferens idag presenterade Sveriges Radio idag vilka som kommer att vara värdar i P1´s Sommar. Den 20 juli kommer Monika Nyström 35 år från Åkerberga att vara värd. Hon är framröstad av lyssnarna som värd. Hennes bidrag ”Han dog i mina armar”, fick flest röster av de tio finalisterna och där berätar Monika om hur hennes man dör i cancer och om det fortsatta livet.

Bland övriga medverkande sommarpratar 2011 finns många kända namn som Henrik Larsson, Helena Bergström, Håkan Juholt, Lars Ohly, Mark Levengood, Ulf Brunnberg, Ghita Nörby, Leif GW Persson, Pia Sundhagen och Ann Petrén.
Listan över samtliga värdar hittar du här.

Sommar i P1 har premiär på midsommardagen och då är det Mark Levengood som är värd.
Foto: Expressen Live TV från presskonferensen
Jag lämnar Sommar i P1 för nu. Sedan slutet av 80-talet har jag varit intresserad av satellit-tv. Jag gillar att kunna ta emot kanaler som ingen annan bryr sig om. Jag har den senare tiden suttit och kollat på Youtube efter "gamla" minnen från satellit-tv´ns begynnelse. Då fick jag idén av att samla det i en bloggserie. I dag är det premiär för del 1. Du kan se klippet HÄR

Läs gärna vidare i min blogg. Har skrivit en hel del inlägg den senaste tiden. Klicka HÄR

Tidigare inlägg (klicka på rubrikerna): Jan-Erik Brogren död , Magiskt Sverige , Sommarpratarna presenterade , En söndagstur på sjön Immeln , Läkarna sa att hon var för ung för att få cancer , 2 1/2 Men är min favoritserie Fotboll en kall lördag , Historiskt ögonblick vid VM i Lund .

Expressen Aftonbladet HD Sydsvenskan Skånskan NSK SR P1 GP DN SvD   

1 kommentar:

snawitz sa...

Var en ganska bra blandning i år.
Jag lyssnar sällan på detta program.
Men när serien avslutas i år med höjdpunkten Leif GW, då ska jag lyssna