26 juni 2011

Svensk domartrio i VM

Vårt svenska domarteam i VM
Fr v Helen Karo, Jenny Palmqvist och Anna Nyström.
Foto: Damfotboll.com
Idag inleds damernas fotbolls-VM i Tyskland med Nigeria-Frankrike klockan 14.00 samt Tyskland-Kanada klockan 18.00. Sverige har sin premiär på tisdag mot Colombia. Givetvis kommer jag att blogga om matcherna men jag kommer även att skriva en hel del om vårt svenska domarteam med Jenny Palmqvist, Göteborg, Anna Nyström, Grillby och Helen Karo, Sundsvall. Hade mailkontakt med Anna igår där hon berättade att allt var bra och dem var laddade. I skrivande strund har jag inte fått veta när dem dömer sin första match men jag lovar att återkomma. Trion kommer även att blogga på damfotboll.com och du kan läsa om deras äventyr HÄR.

I ett inlägg i bloggen skriver Jenny att det i svenska tidningar stått att domarna kommer att ha blogg förbud men det är inget som domarna fått information om så vårt svenska team kommer att blogga så mycket dom kan.

Jag kommer att delge foto och lite av vad dom skriver om här på min blogg. Har fått tillstånd att använa deras bilder.

Jag vill passa på att önska svenska landslaget och domarteamet lycka till.

Inga kommentarer: