27 juni 2011

Team Jenny Palmqvist dömer Brasilien-Australien

Igår kväll fick jag ett meddelande från vårt svenska domarteam i Tyskland att det är nu klart vilken match dom får i premiären. Jenny Palmqvist, Helen Karo och Anna Nyström ska döma Brasilien-Australien i Mönchengladbach på onsdag klockan 18.15. Matchen sänds i TV11.
Ett stort lycka till skickar jag till teamet.

Igår inleddes VM med två matcher och ingen av dem bjöd på någon direkt överraskning. Tyskland vann premiärmatchen programenligt mot Kanada men bara med 2-1 inför en fantastik publiksiffra. På Olympiastadion i Berlin fanns nämligen hela 73680 åskådare.

Några timmar tidigare vann Frankrike sin öppningsmatch mot Nigeria med 1-0. Även här var det en mycket bra publiksiffra nämligen 25475 åskådare.
Idag spelas det två matcher i grupp B. Japan möter Nya Zeeland och Mexiko tar sig ann England

För min egen del blir det Allsvenskfotboll i dag. För tredje gången denna säsong blir det ett besök på Örjans Vall i Halmstad och matchen mellan toppen och botten. Mitt HBK tar emot Helsingborgs IF. Det finns inte mycket som talar för Halmstad bortsett från historiken så för min del får vi hoppas på den. Skulle det bli en ny förlust är avståndet upp till en kvalplats hela sju poäng.

Inga kommentarer: