5 juli 2011

Halvtid i Allsvenskan


Då har hälften av årets Allsvenska avverkats och skulle samma tabell hålla i sig resten av säsongen så har jag inte många rätt. Innan Allsvenskan inleddes tippade jag här i min blogg hur jag trodde serien skulle sluta. I nuläget har jag inte ett enda rätt placeringsmässigt. Däremot har jag några lag som jag placerat på rätt halva. Jag trodde en del på mitt HBK innan säsongen men det har inte varit kul att vara Halmstads supporter denna våren. Men jag tror innerst inne att laget klarar sig men att uppnå en sjunde plats som jag tippat blir nog mycket svårt att uppnå.

Två lag som imponerat på mig under denna halvan är Kalmar FF och Gefle. Jag tippade ju Gefle som tabelljumbo men det får jag nu äta upp. Den fina starten som Gefle fått har nog räddat deras kontrakt. Däremot tror jag att Norrköping, Halmstad, Mjällby samt Trelleborg får kämpa för att undvika dom sista förädriska platserna.

Inga kommentarer: