20 juli 2011

Min blogg fyller tre år

Den 20 juni 2008 skrev jag mitt första inlägg i min nystartade blogg. Idag tre år senare har jag skrivit över 1800 inlägg. I detta special inlägg kommer jag berätta lite om vad jag skrivit i bloggen under dom här tre åren och även lite intressant statistik.

Jag har alltid gillat att skriva och hade före den 20/7-08 haft tanke på att starta en blogg men aldrig fått tummarna loss. Trodde att det skulle bli för mycket arbete. Då tyckte jag det räckte med min hemsida som jag startade 2004. Men till sist bestämde jag mig för att prova blogga och det ångrar jag inte idag. Jag ska erkänna att jag hade smygstartat blogga innan men den officiella starten blev alltså den 20/7.

Jag bestämde mig direkt för att inte vara skriva om personer i min närhet (givetvis skriver jag om personer som vill vara med i bloggen) utan tanken var att skriva om saker som jag hittade på och saker som inträffade.

Jag hade aldrig tanken på att min lilla blogg skulle locka så många besökare som den gjort under dessa åren. Fram tills idag har jag haft 55543 unika besökare från 102 olika länder. Jag har som jag skrev tidigare publicerat över 1800 inlägg men har dessutom lagt ut 118 videoklipp, fem intervjuer och även ett par direktsändningar.

Jag har också under mitt bloggande skaffat många kontakter som inneburit bilder från många stora evenemang och händelser. Jag har också inlett ett samarbete med våra svenska herr och damdomare vilket ha inneburit bilder från deras utlandsuppdrag.

Jag kommer nu att ta det tillbaka genom dessa tre år med att visa länkar från tidigare inlägg.

Först några inlägg som publicerades innan den officiella starten:
*6/6-08 Dolly var fantastisk
*18/6-08 Inget bra betyg för Östra Göinge kommun
*15/7-08 Vi var på Liseberg när olyckan skedde

Nu över till inlägg från 20/7-08 och fram tills idag
*20/7-08 HBK bröt äntligen trenden
*24/9-08 Jag dömer DM-kvart och Martin tangerar rekordet
*11/10-08 Dags för Sverige och Fröjdfeldt o CO på plats
*29/10-08 Sterling i konkurs och Maradona ny förbundskapten
*3/11-08 I Nils Poppes anda
*9/12-08 Peter Fröjdfeldts sista match
*16/12-08 Jag blev så rädd när jag väcktes av en jordbävning
*26/6-09 Michael Jackson är död
*29/9-09 Uffe Larsson död
*14/8-10 Regnkaos i Skåne
*7/11-10 Malmö FF svenska mästare 2010
*15/11-10 Zlatan fick guldbollen
*18/12-10 Sverige sensationellt i EM-final i handboll
*1/1-11 Tågcrash på Malmö Central
*16/1-11 Första matchen för mig i Lund
*28/2-11 25 år sedan Olof Palme mördades
*11/3-11 Mycket kraftig jordbävning och tsunami drabbade Japan
*19/3-11 Ikväll är det supermåne
*25/6-11 Sven "Plex" Pettersson död

Detta var bara några av alla mina inlägg som jag skrivit. Om du klicka här hittar du samtliga videoklipp som jag lagt upp.
Slutligen vill jag tacka alla som läser min blogg och även alla som skickar in bilder och tips på vad jag kan skriva.

Inga kommentarer: