25 juli 2011

Sammanfattning av dagen

Hamar, Norge Foto: Gry Nordseng Smevoll
 Klockan 12.00 idag hölls en tyst minut runt om i Norge och även i övriga Norden för att hedra som fick sätta livet till vid fredagens attentat i Oslo och på Utöya. Under kvällen hölls det också runt om i Norge manifestationer mot våldet. Bilderna ovan och under detta inlägg är tagna i Hamar som ligger 12 mil norr om Oslo. På Rådhusplatsen i Oslo samlades över 100 000 människor för att deltaga.
Hamar, Norge Foto: Gry Nordseng Smevoll
G:a stationsplatsen i Torna Hällestad
Min dag har varit rätt så lugn. Tyvärr fick jag åter igen vara med om en förlust för mitt HBK i allsvenskan. Idag blev det 1-3 borta på Gamla Ullevi mot IFK Göteborg. Halmstad spelade ganska hyfsat men saknar det offensiva.

När matchen var slut fick jag för mig att ta en liten cykeltur för att få lite luft och även för att röra lite på mig. Det blev en tur på nio kilometer och då cyklade jag till Torna Hällestad och vände. Nu sitter jag i soffan och kopplar av.

Inga kommentarer: