26 aug. 2011

Gruppspelet i Europa League lottat

Vid lunchtid lottades gruppspelet till Europa Leagu. Enda svensklaget Malmö FF får möta AZ Alkmaar, Holland, Metalist Charkiv, Ukraina, och Austria Wien, Österrike.

Tyvärr gick inte min önskan in om att Malmö lottades tillsammans med FC Köpenhamn eller Tottenham. Men trots detta så blir det säkert bra matcher som kommer att spelas i Malmö. Däremot tror jag att Malmö får det mycket svårt att ta sig vidare. Visserligen slapp Malmö topplagen men jag tror att det blir mycket tufft än då men jag hoppas att jag har fel och att Malmö kan skrälla för det behöver svensk fotboll.
Gruppspelsmatcherna spelas mellan 15 september och 15 december. De två främsta lagen från de tolv grupperna går vidare till sextondelsfinal där även treorna från Champions league-grupperna ansluter.
Dom övriga grupperna ser ut enligt följande:

GRUPP A: Tottenham, Rubin Kazan, PACK Saloniki, Shamrock Rovers.
GRUPP B: FC Köpenhamn, Standard Liege, Hannover, Vorskla.  
GRUPP C: PSV Eindhoven, Happoel Tel Aviv, Rapid Bukarest, Legia Warszawa.
GRUPP D: Sporting Lissabon, Lazio FC Zürich, Vaslus.
GRUPP E: Dynamo Kiev, Besiktas, Stoke, Maccabi Haifa.
GRUPP F: Paris SG, Attletic Bilbao, Red Bull Salzburg, Slovan Bratislava.
GRUPP H: Braga, Club Brugge, Birmingham, Maribor.
GRUPP J: Scalke 04, Steua Bukarest, Maccabi Haifa, AEK Larnaca.
GRUPP K: Twente, Fulham, Odense, Wisla Krakow.
GRUPP L: Anderlecht, AEK Aten, Lokomotiv Moskva, Sturm Graz.

Kolla vidare i min blogg. Finns många inlägg om fotboll. KLICKA HÄR

Inga kommentarer: