10 aug. 2011

Henke Larsson, en fantastisk person





Jag sitter just nu tillsammans med min bror på ett X2000 tåg på väg mot Norrköping och där i från ska vi sedan vidare med tåg till Eskilstuna. Ikväll kommer vi vara med om den stora country stjärnan Alan Jacksons andra
konsert i Sverige någonsin. Den första höll Alan för exakt två år sedan och även då fanns jag på plats.

När jag satt hemma i soffan igår så tänkte jag på att mottagningen på ett tåg inte alltid är den bästa så du kunde vara läget att ladda ner några podcasts. Jag valde ett antal sommar i P1 avsnitt.

Första avsnittet som jag lyssnade på var Henke Larssons berättelse från den 2/7. Jag måste säga att det var ett Av dom bästa sommar programmen som jag lyssnat på.

Det var väldigt intressant, roligt men samtidigt väldigt gripande at höra Henke berätta om sin brors drog problem som tillsist innebar att hans bror avled. I avsnittet om sin bror svensk media sig en ordentlig knäpp på näsan.

Har du inte lyssnat på Henkes program så måste du bara göra det. Antingen kan du gå in på Sveriges Radios hemsida och lyssna där eller via någon
av SR's applikationer.

Nu har vi ungefär en timma kvar tills det är dags att kliva av i Norrköping och byta tåg. Jag kommer givetvis att blogga mer under dagen.




- upplagt med Iphone

Inga kommentarer: