4 sep. 2011

Jag har redan fått en favorit i Idol 2011

Idag var det premiär för Idol 2011. Jag ska erkänna att jag inte är en trogen tittare av programmet men idag såg jag det första avsnittet i alla fall. Årets jury består av fyra personer istället för tre som det var i fjol. Paret Bagge är fortfarande kvar och det är jag glad för. Jag tycker dom är kompetenta och roliga. Ny i juryn är Alexander Bard och Pelle Lidell. Direkt märkte man att juryn inte riktigt är på samma nivå men det är väl lite spel för galleriet.

Det var blandad kvalité på dom som visade upp sig för juryn idag men det var en som höjde sig över mängden och den personen har redan blivit min favorit och jag tippar att hon kommer att gå mycket långt i Idol 2011. Vid dagens audition framförde Moa Lignell en egen skriven låt och den föll både mig och juryn i smaken. Du kan se och höra låten nedan.
Moa%20Lignell%20-%20When%20I%20held%20ya

Inga kommentarer: