6 sep. 2011

Match mot världens sämsta landslag

I fredags förlorade vårat fotbollslandslag ganska oväntat borta mot Ungern med 1-2. Ikväll är det åter igen dags för en EM-kval match men denna gången finns inte ordet förlust ens på kartan. Sverige ställs nämligen mot världens sämsta landslag San Marino. San Marino har under dom åtta kvalmatcherna inte gjort ett enda mål men man har släppt in hela 44 stycken. Elva av dom kom i fredags mot Holland som då slutade 0-11. Nu tror jag inte Sverige lyckas göra så pass många mål men man kan kanske tangera resultatet från Malmö förra året då man vann med 6-0.

Finns det ingen risk för underskattning och att Sverige förlorar? Svaret från min sidan är ett klart NEJ. Sverige är så många gånger bättre och ska inte ha några som helst problem med att vinna ikväll. Erik Hamrén har i skrivande stund inte gjort kvällens startelva offentlig men det ryktas om att Oskar Wendt och Anders Svensson lyfts ur laget till förmån för Rasmus Elm och Behrang Safari. Är detta rätt?
Både och kan jag tycka. Visst var Wendts insats inte den bästa men det finns ju ett gyllene tillfälle att ge honom chansen ikväll för att bygga upp hans självförtroende igen med tanke på det svaga motståndet som väntar idag. Men jag tror inte att Hamrén tänker så utan han vill passa på att testa nya saker inför kommande EM-kvals avslutning. (Uppdaterat: Hamrén väljer mycket riktigt att peta Svensson och Wendt. Även Sebastian Larsson får kliva åt sidan)

Om jag ska tippa matchen så gäller det inte om det blir vinst eller förlust utan hur många mål Sverige gör. Jag tror det blir 7-0 till Sverige. Vad tror du? Klicka här för att skriva vad du tror matchen slutar.

Kvällens match visas på TV3 & TV3HD med start 20.30.

Läs vidare i min blogg HÄR. Har skrivit nästan 1900 inlägg sedan starten.

Aftonbladet Expressen DN SvD HD Sydsvenskan GP

3 kommentarer:

Krille sa...

Jag tror SVerige vinner men "bara" med 3-0

Lallerimatch sa...

9-0!

Anonym sa...

Skulle inte förvåna mig alls om Sverige förlorar. Att Sverige skulle finnas på plats 18 i världen är rent blaha! Större skräplag får man leta efter!