2 sep. 2011

Viktig match ikväll Sverige

Zlatan Ibrahimovic på Swedbank Stadion 2010 (Foto: Micke Dahl Arkiv)
Klockan 19.45 ikväll spelar Sverige en mycket viktig EM-kvalmatch borta mot Ungern. Vinst där och Sverige har mycket goda chanser till att bli bästa grupp tvåa vilket innebär direkt plats till EM. Sverige vann mot Ungern på Råsunda tidigare i år men det är en stor skillnad att möta dom på deras hemma arena. Men Sverige och inte minst Zlatan har väldigt fina minnen från Ungern. I dom två senaste matcherna har just Zlatan avgjort på övertid. Idag hoppas jag inte att så blir fallet för jag vill verkligen att Sverige har avgjort matchen långt innan övertiden.

Läget i truppen verkar vara på topp bortsett från att andre målvakten Johan Wiland har fått lämna truppen på grund av skada men Wilands reserv är den mycket duktiga Pär Hansson från Helsingborg. Om jag ska tippa matchen så tror jag att Sverige vinner med 2-1. Målskyttar blir Zlatan och Tobias Hysén om han nu får spela.  Hysén börjar nämligen på bänken. En liten skräll i Hamréns trupp är att Chippen börjar från start och Bajrami får sitta på läktaren.

Så här startar Sverige:

1 Andreas Isaksson - 2 Mikael Lustig, 3 Andreas Granqvist, 4 Daniel Majstorovic, 17 Oscar Wendt - 8 Anders Svensson, 9 Kim Källström - 7 Sebastian Larsson, 11 Johan Elmander, 21 Christian Wilhelmsson - 10 Zlatan Ibrahimovic (K).

Bänken: 23 Pär Hansson - 5 Behrang Safari, 14 Tobias Hysén, 16 Pontus Wernbloom, 19 Jonas Olsson, 20 Ola Toivonen, 22 Rasmus Elm.
Själv hoppas jag hinna hem till matchstart. Jag ska först döma en P14 match i Torna Hällestad mellan hemmalaget och Lunds SK. Men om det inte blir några förseningar i den matchen så ska jag hinna hem till avspark.

Kolla vidare i min blogg. Skriver flera inlägg per dag. Klicka här

Aftonbladet Expressen HD SvD DN Sydsvenskan Allan Lundbladhs blogg

Inga kommentarer: