18 feb. 2012

Dags för tredje deltävlingen

Kolckan åtta ikväll sitter jag bänkad framför SVT1 och den tredje deltävlingen i årets melodifestival. Jag lyssnade igår som hastigast igenom samtliga åtta bidrag utan att bli riktigt imponerad. Visst finns där någon låt som är bra men jag tycker det är svårt att lyfta fram någon riktig vinnare ur detta startfält.

Däremot kan jag säga att Björn Ranelid kommer att framför en låt som vi aldrig skådat i Melodifestivalens historia. Hårdrocken och rappen har ju gjort intå dem senare åren men aldrig har en författare läst en dik tillsammans med sång. Men ikväll blir detta verklighet. Björns låt tillsammans med Sara Li är något speciellt och jag gillade faktiskt den även om jag inte kan lyfta in den i facket över schlager vinnare. Men duon går säkert direkt till final.

Även om jag i inledningen skrev att jag inte kunde lyfta ut någon egentlig vinnare så måste jag ju även ta ut en andra vinnare i kväll. Och då tror jag det blir Youngblood. Låten påminner mig om en blandning mellan Westlife, Boyzone och EMD. Men de yngre röstarna kommer säkert att ringa på denna grupp.

Inga kommentarer: