27 feb. 2012

Denna låten/artisten vinner Meldodifestivalen

Även om andra chansen återstår innan det är dags för finalen av Melodifestivalen kan jag här i min blogg avslöja vem som om två veckor står som segrare. Hur kan jag då veta? Ja, det kan man undra men jag är 99,9% säker att det blir låten och artisten nedan nämligen Loreen och Euphoria.
Efter att ha lyssnat igenom samtliga 32 bidrag noga så finns det faktiskt ingen annan som kan utmana Loreen.

Får jag tänka lite extra så finns det faktiskt ett litet hot och det är Danny. Det kommer garanterat att stå mellan dessa båda men jag är helt övertygad över att Loreen drar det längsta strået.
Det spelar ingen roll vilka som tar sig från andra chansen och inte heller hur bra övriga startande är under finalen. Loreen är överlägsen. Håller du med mig eller inte? Kommentera gärna detta inlägg.
Jag ska passa på att sammanfatta fyra veckors tävlande. Ärligt talat så har årets upplaga varit den sämsta på mycket länge med undantag för sju eller åtta låtar. Vi har även fått höra lite annorlunda låtar och då tänker jag främst på Björn Ranelids. Jag ska erkänna att när jag hörde den första gången i P4 dagen innan tävlingen (dock bara en minut av låten) så undrade hur den kom med. Men när jag hörde den i själva tävlingen och därefter via Spotify och på radio så blir den bättre och bättre. Häftig att kunna blanda dikter och musik. Tyvärr tror jag inte att Björn når ända fram men det måste vara en seger för Björn att ta sig till final.
Lyssna nedan på den låten som jag tror vinner hela festivalen.

Inga kommentarer: