1 mars 2012

Nu har det gått förlångt


Vi lär våra barn att man ska vara snällt till varandra och inte säga eller skriva illa om någon. Men detta är det nog många som glömt detta, Det är i alla fall min bedömning när man dom senaste dagarna har läst i tidningar, på twitter och på Facebook. Jag menar självklart skriverierna och trakasserierna mot Björn Ranelid. Jag tycker att det är hemsk att vuxna människor skriver som dom gör.

Det är väl en sak att kritisera ett framträdande och en låt men att där i från gå till direkta person angrepp är fruktansvärt. Visserligen är Björn känd för att vilja sticka ut hackan men det har man väl rätt att göra utan att bli nerskriven som han blivit dom senaste dagarna. Men i Ranelids fall gällande hans framträdande i Melodifestivalen så har ju fokuset egentligen inte legat på själva låten utan mer på Björn som person och utseende. Jag förstår att Björn tvekar om att vara med i finalen även om jag hoppas att han till slut kommer till start. Det är ju inte han som ska ge vika ut det är dom som skrivit allt skit som ska krypa till korset och be om ursäkt för att dom passerat gränserna.

Inga kommentarer: