2 mars 2012

Så här tror jag det går

I morgon är det dags för Melodifestivalens andra chans. I Nyköping tävlar dom låtarna och artisterna som blev trea respektive fyra i sina deltävlingar. Igår lottades vilka artister som ska mötas i så kallade dueller och jag kommer ägna detta inlägget till att tippa hur det kommer att sluta.

Duell 1: Dynazty mot Top Cats. Här tävlar hårdrock mot Playtones stuk. Båda låtarna har fallit mig i smaken men av erfarenhet så har ju hårdrocken haft det lyckosamt i Melodifestivalen dom senare åren så jag tror Dynasty går segrande ur denna fighten.

Duell 2: Andreas Johnson mot Timoteij. Denna duellen är något svårare att tippa. Jag tycker båda låtarna är bra. Visserligen påminner Andreas låt om hur alla hans andra låtar låter men det gör ju även Timoteij´s. Men jag måste välja en vinnare och då får det bli Timoteij.

Duell 3: Thorsten Flinck och Revolutionsorkestern mot Lotta Engberg och Christer Sjögren. Om det var svårt att tippa förra duellen så är det ännu svårare att tippa denna. Men jag tror Lotta Engberg och Christer Sjögrens erfarenhet från musikens värld och även att dom har en stor beundrar skara väger över till deras fördel och dom går vidare.

Duell 4: Sean Banan mot Youngblood. Här är det ganska enkelt att ta ut en vinnare. Med tanke på hur populär Sean Banan är hos den yngre publiken och att Youngblood var en ganska okänd grupp innan årets festival så har jag Sean Banan som en säker vinnare.

Då har jag fått fram fyra låtar från duellerna. Nu ska jag plocka fram dom två som jag tror tar sig till finalen i Globen nästa lördag men det är ingen lätt uppgift. Från att tidigare varit säker på mina val blir detta mer en gissning. Jag tror det blir Lotta Engberg & Christer Sjögren samt Sean Banan.
I morgon vid 21.30 vet vi om jag fortfarande kan kalla mig för en schlager expert :) .

Vad tycker du om mina tips. Kommentera gärna detta inlägg.

Inga kommentarer: