9 apr. 2012

Förlust för HBK i premiären

Halmstads BK fick åka hem med noll poäng från dagens premiär i Superettan. Hammarby vann med 1-0 och med tanke på hur matchen utvecklade sig så var resultatet ganska rättvist. Halmstad fick inte ordning på sitt nybygge och skapade inte så värst många målchanser. Jag tycker att försvarsspelet fungerade okej men framåt hände inte mycket. Nu ska man nog inte dra för stora slutsatser efter en match. För det är ingen lätt uppgift att inleda borta mot Hammarby på ett fullsatt Söderstadion.

Däremot blev jag imponerad av Hammarby. Jag såg deras sista match förra året i Ängelholm när man rädda kontraktet i matchen sista spark och jag måste säga att det var en stor skilland på laget idag. Man spelade med ett helt annat självförtroende och jag tror att Hammarby blir att räkna med denna säsongen.

Inga kommentarer: