4 apr. 2012

Vem kunde tro detta

Det är nio timmar sedan den största skrällen på mycket länge i hockey Sverige ägde rum. Nämligen att Rögle BK tog sig tillbaka till Elitserien. Detta lag som halkade in i klavserien egentligen på ett bananskal genom att utklassa Oskarshamn med 7-0 i den sista playoff matchen och samtidigt snuva Malmö på biljetten till kvalserien.

Det var väl egentligen inte många som trodde på Äneglholmslaget i kvalserien men efter två inledande segrar visade laget att man ville vara med och slått uppe i toppen. Men sedan kom två raka förluster och då trodde många och även undertecknad att nu måste bensinen vara slut. Men Rögle ville annat och spelade upp sig och idag står dom som nya i Elitserien. Jag vill kalla detta en bragd.

Jag var i Ängelholm för Sveriges Radios räkning när Rögle mötte Borås i Allsvenskan. Då pratade jag med några inom Rögle och då var deras målsättning tydlig. Dom ville ha denna säsongen för att bygga upp laget och satsa på att gå till kvalserien och Elitserien nästa säsong. Så fel dom hade men jag tror man kan ta det en dag som denna.

Nu gäller det satsningen inför kommande säsong så har Rögles VD Peter Englund lovat att man kommer satsa men hur ville han inte avslöja. Jag hoppas verkligen att man kan skaffa sig ett par stjärnspelare men samtidigt bygga vidare på dom spelarna man har i klubben. Man har ju en fantastisk junior och ungdomsverksamhet så det finns säkert många aspiranter i dom leden.

Till sist vill jag berätta att jag i mitt inlägg inför kvalserien den 15 mars tippade att Rögle skulle gå upp till elitserien. Dock tippade jag fel på vem som skulle göra Rögle sällskap. Jag trodde på Djurgården men så blev ju ej fallet. Läs inlägget HÄR.
Läs gårdagens inlägg om Rögles match:

Allsvenskan igång och Rögle kan avgöra Brandlarm hindrar match Rögle 20 minuter från Elitserien Rögle till Elitserien

Läs även vidare i min blogg här.

Läs vidare vad som skriv om Rögle idag:
HD HD HD HD SR Kristianstad SR Malmö SR Malmö Skånskan Sydsvenskan Aftonbladet Aftonbladet Expressen Expressen Laholms Tidning SVT DN SvD

Inga kommentarer: