26 maj 2012

Ikväll är det final i Eurovision

Om sju timmar inleds finalen i årets Eurovision Song Contest i Baku. Svenska Loreen är storfavorit i alla fall om man kollar spelbolagens odds. På Svenskaspel ger hon just nu 1.70 gånger närmast följd av Ryssland som ger 5.00 gånger. Och jag tror att det kommer att stå mellan dessa båda länderna.
När det gäller själva låtarna så är ju Europhia många gånger bättre än Rysslans bidrag men jag tror dom små gummorna från Ryssland har lyckats charma en hel kontinent. Jag hoppas ju givetvis att dom som rösta går på låtens kvalité och inte på artisterna men så brukar det ju inte vara.
Trots att jag tror att det kommer att stå mellan Sverige och Ryssland vill jag höja ett varningens finger för Italien, Serbien, Norge samt Danmark. Dessa länder har låtar som är helt okej och kan således imponera.
Det brukar ju oftast bli något bidrag som får 0 poäng och idag blir det Albanien.
Tillsist ska jag försöka tippa topp 10:
1. Sverige 2. Ryssland 3. Italien 4. Serbien 5. Bosnien & Hercegovina 6. Danmark 7. Norge 8. Storbritannien 9. Spanien 10. Rumänien
- Posted using BlogPress from my iPad

Inga kommentarer: