22 maj 2012

Prickade in åtta av tio låtar.

Då var den första seminfinalen i årets Eurovision avklarad. När jag jämför mitt tips med vilka tio som gick vidare så får jag fram att jag prickade in åtta av dessa vilket jag är riktigt nöjd med. Jag hade faktiskt lika många rätt som Expressens Anders Nunstedt, det ni.

Själva programmet var väl sår där. Känns som att 90 minuter hade räckt för en del av innehållet i programmet hade man lika gärna har strukit.

Jag blev faktiskt ganska förvånad över att Albanien och Ungern gick vidare. En gaphals och en falsksångare men det finns kanske ett behov av det också och kanske en viss tjusning med det också men det faller inte in i min smak. Men efter gårdagens program är jag mer övertygad över att de ryska tanterna kommer att vinna hela tävlingen. Självklart tror och hoppas jag på Loreen men Buranovskije Babusjki sticker ju ut över det vanliga precis som Lordi gjorde på sin tid.

Nu lägger vi semifinal 1 bakom oss och blickar fram emot torsdagens semifinal där vi hittar Loreen. Nu ska jag lyssna igenom dem 18 bidragen och kommer på torsdag förmiddag att ge dig ytterligare ett tips här i min blogg.

Inga kommentarer: