11 juni 2012

Ikväll smäller det


Foto: Bildbyrån
För en timma sedan släppte Erik Hamrén startelvan till kvällens match i EM mot Ukraina. Det blir ingen Johan Elmander från start utan i ställer startar Sverige med Markus Rosenberg. Detta måste vi se som en rejäl knall. Inte att Elmander inte är med utan att Rosenberg startar.
I övrigt ställer Sverige upp med följande lag: Isaksson, Lustig, Mellberg, Granqvist, Olsson, Elm, Källström, Larsson, Zlatan, Toivonen och då Rosenberg,

Den stora snackisen inför uttagningen av truppen har ju varit om Elmander skulle starta men nu vet vi att han börjar på bänken vilket jag nog tycker är ett bra val. Han har ju varit borta ett tag och det är bättre att han byts in och förhoppningsvis då visar att han är helt fri från skadan.

Jag tror Sverige får det mycket svårt mot Ukraina. Normalt sett ska Sverige inte har några problem att vinna men nu ä det helt andra förutsättningar med ett Ukraina på hemmaplan och i en EM-premiär. Men trots detta tror jag att Sverige vinner men bara med 2-1. Vid en förlust får Sverige det mycket svårt att ta sig vidare för i ärlighetens namn tror jag inte att man rår på Frankrike. Däremot har man en chans mot England men det räcker ju inte om man förlorar mot Ukraina.

Vi har nu avverkat sex matcher i årets EM och jag måste säga trots att jag inte sett alla matcherna i sin helhet att blir resten av turneringen som dom inledande matcherna blir det en turneringar att minnas. Fortfarande ingen 0-0 match utan vi har fått se mål och många bra kamper. Största överraskningen hittills är ju definitivt Danmarks seger mot Holland. Det var nog ingen som trodde på det innan EM började. Danmarks seger innebär nog faktiskt slutet för Holland. Jag tror inte dom lyckas vinna mot Tyskland på onsdag. Och gör dom inte det är deras EM-saga slut för denna gången. Danmark däremot kan definitivt vinna mot Portugal och gör dom det fortsätter deras äventyr.

Rösta på vilken som du tycker är den bästa EM-låten här
Läs vidare i bloggen HÄR


Läs mer: Aftonbladet Expressen HD DN SvD

Inga kommentarer: