29 juli 2012

Inga medaljer för Sverige


Då är snart den andra dagen av OS till ända och Sverige är fortfarande utan medalj. Vi hade stora förhoppningar om att spräcka nolla idag. Främst var det Emma Johansson på cykel och Sara Sjöström i simning som hade störst chanser. Men tyvärr räckte deras prestationer till någon medalj.

Emma slutade sexa och Sara hamnade på en fjärde plats.
Det blir inte heller någon medalj för Jörgen Persson i bordtennis i hans sjunde OS. Det blev nämligen förlust för Persson i den andra omgången.

I OS så blir man ju bekant med idrotter som man normalt sett inte brukar titta på. För mig är det så just nu. Jag tittar nämligen på landhockey matchen mellan USA och Tyskland. Det vekar vara en rolig och spännande idrott även om jag inte förstår så mycket.

Tillsist måste jag nämna att även om det är OS så spelas det fotboll i Sverige. Mitt Halmstad vann ikväll den så viktiga matchen hemma mot Hammarby med 2-0 vilket var väldigt rättvist.

- upplagt med Iphone

Inga kommentarer: