20 okt. 2012

Premiären avklarad

I eftermiddags var det premiär för webbradio här på min blogg. Jag direktsände i samarbete med dom inblandade föreningarna i den avgörande kval matchen i fotboll till division 5 mellan Glumslövs FF och Dalby GIF. Det var en bra och underhållande match som till slut slutade med Dalby seger 3-1 och då totalt 6-3. Resultatet innebär att Dalby spelar i division 5 nästa och och Glumslöv får tyvärr få ta steget ner till sexan. Jag måste berömma Glumslöv som trots ett underläge redan efter en minut aldrig gav upp útan kämpa tills det domaren blåste av matchen.

Till sist lite om själva sändningen. Jag utför ju detta med en enkel utrustning men efter att ha lyssnat på sändningen i efterhand så blev det en helt okej sändning. Tyvärr uppstod det en del små tekniska problem i inledningen men dom lyckades jag få bukt med.

Nu lägger jag denna sändningen till handlingarna och fokuserar till nästa sändning. Det blir redan i morgon och även då i Glumslöv. Denna gången är det föreningens damlag som kvalar till division mot FC Osccarshamn. Sändningen inleds klockan 13.55.

Inga kommentarer: