2 okt. 2012

Rekommenderar Quizkampen

Det finns ju en uppsjö av olika appar till Iphone där du kan tävla både i kurighet och i dina kunskaper. Men den applikation som jag har blivit mycket frälst i heter Quizkampen. Jag är nog så fäst så man kan kalla det för ett beroende. Men i så fall ett beroende i positiv mening.
Appen finns att ladda ner gratis i Appstore men det finns även en version som kostar och väljer du den slipper du all reklam.

Till en början gäller det att skapa en avatar. Det vill säga ett "gubbe" som blir den som syns utåt när du spelar. När det är klart kan du antingen söka på någon vän som du vet också spelar Quizkampen eller så kan du söka en spelare slumpmässigt.

När spelet väl igång väljer du eller motståndaren en kategori och får sedan tre likadana frågor att svara på. Är du efter din motståndare kan du se vad han/hon har svarar dock efter att du angett ditt svar. Man får ett poäng efter varje rätt svar och varje match varar i sex ronder.
Många frågor är väldigr svåra, för mig i alla fall men det finns säkert en eller flera kategorier som passar oss alla.
När jag började spela Quizkampen så var appen relativt ny och det märktes genom att samma fråga återkom. Men med tjänsten att vi som spelar också kan bidra med frågor gör att fråge registret ökas med många frågor per dag. Jag själv har fått 114 frågor publicerade.
Du tycker kanske det är fuskigt att man kan skicka in egna frågor föör risken är ju överhängande att man får upp en av sina egna. Visst har det hänt mig men jag kan också erkänna att jag svarat fel på mina egna frågor också.

Om du väljer betalversionen får du också möjligheten att skapa din utseende på din avatar och också möjligheten till diverse statistik.

Vill du ha en applikation som ger dig ett fantastiskt kul tidfördriv ska inte tveka att ladda ner Quizkampen.
 


Inga kommentarer: