8 feb. 2013

Bättre låtar i Melodifestivalen

Foto: SVT.se
I morgon är det dags för den andra deltävlingen i årets Melodifestival. Göteborg och Scandinavium står som värd och förberedelserna är i full gång. Ikväll är det dags för veckans startfält att få uppträda inför publik.

Du som följer min blogg vet att mitt hjärta klappar lite extra för just Melodifestivalen och Eurovision men trots detta missade jag den första deltävlingen förra lördagen men har lyssnat på låtarna i efterhand och jag måste säga att jag blev faktiskt lite besviken. Det var ingen av låtarna som direkt tilltalade mig men av dom låtarna som gick vidare till finalen så tycker jag att svenska folket röstade rätt.

Däremot så har jag tjuvlyssnat på en minut av varje bidrag som kommer att deltaga i morgon och jag måste erkänna att här finns det en hel del bra låtar. Jag fick direkt en favorit och det är faktiskt Louis Hoffstens låt "Only the deas fish follow the stream". En låt med bra tempo och trallvänlig refräng. Detta är en låt som tar sig direkt till final.

En låt som minst kommer minst till andra chanser är Sean Banans. Inte för att den är direkt bra utan för att det absolut kommer bli som förra året dvs att han få barnens röster. När jag hörde refrängen så kändes det som jag hade hört den förut, men kan inte för min själ komma på vilken den liknar. Bananens nummer är också årets dyraste och det har säkert att göra med alla klädbyten som görs under numret.

Övriga låtar då?. Jo Erik Segerstedts & Tone Damili samt Anton Ewalds låtar är två stycken jag skulle tänka att lägga på min Spotify lista. Jag tror också att dessa två är med och slåss i toppen.
Pernilla Wahlgren gör comeback i festivalen i gruppen Swedsih House Wives med en ganska bra låt men tyvärr kommer den inte att räcka till.

Vad är en Melodifestival utan bottennapp. Det finns sådana även i morgon. Rickard Wolf, Joacim Cans och Felicia Olsson är låtar som inte håller måttet utan kommer att finnas på den nedre halvan.
Joacim som till vardags spelar hårdrock gör en "visa" och jag tror inte den kommer att gå hem i bland husen. Cans var ju med och vann Körslaget 2008 men tyvärr finns det ingen chans att han vinner Melodifestivalen 2013.

Tillsist ska jag givetvis tippa hur det går i morgon.
Direkt till final går Louis Hoffsten och Erik Segerstedt och Tone Damili. Till andra chansen kommer Sean Banan och Anton Ewald.

Kolla gärna min andra hemsida LOMI MEDIA här.

Inga kommentarer: