11 feb. 2013

Nytt rekord för Melodifestivalen

När den andra deltävlingen i årets Melodifestivalen avstutades i lördags kunde jag konstatera att jag prickade in samtliga låtar som hamnade på topp fyra. Däremot växlade jag Sean Banana och Erik S om vilken låt som skulle gå till final. Men jag är ganska nöjd med hur jag trodde inför programmet.
Man ska komma ihåg att jag endast hade lyssnat på en minut av varje låt innan jag gjorde mitt tips.

Jag tcykte det var något förvånande att bananen gick direkt till final eller så är jag inte det. Om man hade kunnat granska rösterna så var det nog en hel del barn som påverkat sina barn att rösta.
Däremot finns det ingen chans eller risk, att Sean vinner finalen.

En stark kandidat till en topplacering är Louis Hoffsten. Har lyssnat på låten flera gånger och den blir bättre och bättre.

Nu kan vi lägga deltävling två bakom oss och vänta på den tredje nästa helg och ser om det blir ett lika bra startfält.
Noteras kan också att lördagens program lockade rekordpublik. Det var nämligen över 3.6 miljoner som satt bänkade framför tv-apparaterna vilket är rekord för en deltävling.

Inga kommentarer: